torsdag 22. november 2012

..mamma`s sommersalat..

..Jeg hadde ingen interesse for matlaging da jeg var ung og bodde hjemme med mamma og pappa, men når jeg flyttet ut og fant ut at middagen ikke kom på bordet av seg selv på et magisk vis.. måtte jeg trå til sel, og da fant jeg ut at jeg faktisk likte å lage mat. Mamma har servert meg og familien noen nydelige retter oppgjennom, og jeg tenkte å dele hennes gode Sommersalat. Selve salaten i seg selv er ikke noe hokkus pokkus, men dressingen er bare nyydelig! Den smaker fantastisk til grillretter, biff og lasagne..

Til ca 3 pers.

-  Salathode
-  Agurk
-  Tomat

Dressing:

- 2 sitroner
- ca 4 ss sukker (smak til hvor søt du vil ha den..)

Klem saften ut av sitronene og rør i sukker. La det stå en stund, til sukkeret har "smeltet" i sitronen. Rør med jevne mellomrom. Skjær opp grønnsakene og legg i en bolle. Hell over dressingen og bland godt. La salaten stå og "trekke"en stund før servering. Rør om et par ganger før servering for å få dressingen godt inn i salaten..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar